top of page
חיפוש

מה זה בדס"מ ואיך מתחילים?

המשפטים "תודה אדוני", " אני יכול לגמור אדוני?", אני שלך אדוני, תעשה בי כרצונך!", הם משפטים שיכולים להיאמר במהלך סשן של בדס"מ. אבל מה זה אומר בדס"מ? האם זה מסוכן? למה אנשים אוהבים את זה? מה זה אומר על מי שאוהב את זה? האם זה בהסכמה? מדריך התחלתי למי שעושה את צעדיו הראשונים.

מאת indigoblue 84


photo by ProperBondage

המושג BDSM מורכב מראשי תיבות של: קשירות (Bondage), שליטה (Domination & Discipline), סדיזם (Sadism) ומאזוכיזם (Masochism).

קשירה (Bondage) היא פרקטיקה שכיחה בעולם הבדס"מ, בה שני אנשים ויותר מנהלים אינטראקציה שבה הצד השולט מגביל את תנועות גופו של הצד הנשלט באמצעות טכניקות שונות. הקשירה יכולה להיעשות באמצעות חבלים, אזיקים, שרשראות, ניילון נצמד, מסקינטייפ ועוד שלל אפשרויות. אצם הקשירה יכולה להיות מעוררת מינית ופסיכולוגית יחד. לעיתים שכיחות הצדדים מערבים בקשירה פרקטיקות מיניות נוספות.

שליטה (Domination) היא פרקטיקה שבה הצד השולט משיג שליטה פיזית ונפשית על הצד הנשלט בין אם זה מערב אינטרקציה מינית או לא. שליטה יכולה לכלול מגע פיזי בין הצד השולט לצד הנשלט, אך לא בהכרח חייבת לכלול כזה מגע. דוגמא לכך היא השפלות מילוליות, ענידת קולר והוראות שהצד השולט נותן לצד הנשלט וכוללים אלמנטים שמשפילים או מדגישים את השליטה.


משמעת (Discipline) היא פרקטיקה שבה הצד השולט קובע חוקים וכללים שהצד הנשלט צריך למלא. אם הצד הנשלט מפר את אחד הכללים הוא צפוי לעונש שנועד לאמן אותו למשמעת.


סדיזם (Sadism) היא פרקטיקה שבה הצד השולט נהנה מגרימת סבל, כאב או השפלה לצד האחר. יש להבחין בין סדיזם פתולוגי בו הסבל הוא ממשי לבין סדיזם במסגרת בדס"מ שבו הצד שגורם לסבל עושה זאת בהסכמה מלאה של הצד השני.


מזוכיזם (Masochism) היא פרקטיקה שבה הצד הנשלט נהנה שגורמים לו סבל או כאב . בדומה לסדיזם יש הבדל בין מזוכיזם פתולוגי למזוכיזם כחלק מבדס"מ, שנעשה לשם עונג. הצד הנשלט, שחווה את הכאב או הסבל, עושה זאת בהסכמה מלאה ויכול להפסיק זאת בכל שלב.


עוד מונח שכדאי להכיר הוא סשן (Session). סשן מתייחס לפרק הזמן שהוגדר בין הצדדים למשחק הבדס"מ ובוא מתקיימת הפרקטיקה הבדס"מית שעליה סיכמו הצדדים. בחו"ל נהוג לעיתים להשתמש גם במונח סצנה (Scene).


לאחר שהסברנו קצת את המונחים הנפוצים, השלב הבא הוא להבין כיצד משתלבים בעולם הזה ומתחילים. ישנם דרכים רבות ומגוונות להשתלב בזה. היינו רוצים להציע יש חמישה צעדים בסיסיים שיעזרו לכל אחד להתחיל את המסע המיני האישי שלו למיניות האחרת.


מציאות ודמיון - חמישה צעדים


צעד ראשון: התבוננות פנימית

הצעד הראשון לפני שעושים משהו הוא התבוננות פנימית בנוגע למוכנות להתנסות בחוויה מינית אינטנסיבית שכזאת. כל אחד צריך לשאול את עצמו אם הוא בשל לחוויה כזאת שמערבת פעמים רבות גם מסע נפשי ולא רק התנסות מינית. עליך להיות אמיתי עם עצמך ולהחליט אם אתה בשל לחוות משהו שונה ממה שאתה מכיר.

בדס"מ לא מתאים לכל אחד ובוודאי שלא חייבים לנסות או לאהוב את כל הפרקטיקות בבדס"מ. לא כדאי להתנסות בבדס"מ רק בגלל ששמעתם על אחרים שעושים את זה או בגלל במישהו לוחץ עליכם לעשות את זה. חשוב להתנסות כשמרגישים מוכנים.


צעד שני: להיפטר מהדעות הקדומות

הצעד השני לאחר שמרגישים מוכנים הוא להיפטר מהדעות הקדומות והמחשבות המחשבות הסטריאוטיפיות שיש לכם לגבי בדס"מ. זה לא נכון לחשוב שאם אדם מסוים מגדיר את עצמו כשולט אז יש לו ערך גבוה יותר מאדם שמגדיר את עצמו כנשלט. לעיתים רבות דווקא אותם אנשים שנושאים משרה שמערבת אחריות רבה וניהול אנשים בחייהם האישיים מעוניינים להיות בצד הנשלט שמאפשר להם להשתחרר ולפרוק עול. עיסוק בבדס"מ הוא האופן שבו האדם מבטא את עצמו בסיטואציה מינית אלטרנטיבית והיא משרתת צרכים שונים. זה נכון לגבי אחרים ובוודאי לגבי עצמכם. אם יש לכם רצון להתמסר בסקס או להוביל בסקס, לא כדאי לשפוט את עצמכם ולחשוב שמשהו אינו כשורה.


צעד שלישי: צעדי תינוק בסביבה הנוחה לך

הצעד השלישי הוא להתחיל להתנסות באזור הנוחות שלכם בסביבה קרובה ובטוחה. חשוב להתנסות בצעדים קטנים עם אנשים שאתם מרגישים בטוח איתם באופן כזה שהם לא ישפטו אתכם וגם יכבדו את הגבולות שלכם. אם יש לכם בן זוג, פרטנר מיני קבוע, יזיז או חבר טוב שאתם מרגישים חופשיים איתו, זאת הזדמנות טובה להציע להם להתנסות יחד איתכם.


צעד רביעי: קפיצה למים העמוקים

הצעד הרביעי הוא להתחיל להכיר ולהתנסות עם אנשים שיש להם ניסיון בעולם הבדס"מ. דרך טובה להכיר היא ברשת וברשתות החברתיות. אפשר לחפש קבוצות בפייסבוק שמיועדות לבדס"מ או לחפש פורומים וקבוצות באתרים שונים (כמו הקבוצות של אתר קשורים). הדרך הטובה ביותר להכיר מישהו מתאים היא באמצעות המלצות שתקבלו מחברים.


צעד חמישי: כבוד, תקשורת הדדית, תיאום ציפיות וכימיה

הצעד החמישי הוא התנסות פעילה בסשן. ברגע שנוצר קשר עם מישהו חדש שאתם עוד לא מכירים והועלתה האפשרות למפגש, חשוב מאוד לתאם ציפיות ולדבר על הכל. מותר לשאול את כל השאלות, לא לפחד ולא להרגיש לא נעים. אפשר לקבוע מפגש לפני הסשן שבו שני הצדדים מכירים, בונים תקשורת הדדית, קובעים גבולות ובכלל רואים האם יש כימיה.


הסכמה

כל אינטרקציה מינית, גופנית או נפשית בבדס"מ (ולא רק) חייבת להיות בהסכמה מלאה של שני הצדדים. כל צד רשאי להפסיק את הסשן בכל שלב שהוא אם הוא מעוניין בכך. אל תיפגשו עם שולט שאינו מוכן לאפשר לכם להפסיק את הסשן בכל שלב שתרצו בטענה שהסכמתם מראש לוותר על שליטה. אינטרקציה מינית שאינה מבוססת על הסכמה מלאה לאורך כל הסשן ואינה מאפשרת לנשלט להפסיק בכל שלב היא לא בדס"מ, היא אונס.


לסיכום

התנסות בעולם הבדס"מ היא התנסות ייחודית, חוצת גבולות ומטריפת חושים. כל הפרספקטיבה שלכם ביחס לעצמכם ולמיניות שלכם יכולה להשתנות. חשוב לקחת את האחריות האישית ולא למהר להתנסות עם כל אחד שקורא לעצמו דום, שולט וכדומה סשן מעצים הוא כזה שנעשה בקצב הנכון, מכבד גבולות והרמוני.

שתפו אותנו מניסיונכם

מה דעתכם? הגיבו פה בסוף העמוד. שתפו אותנו וספרו על הצעדים הראשונים שלכם בבדס"מ. מה היתה החוויה שלכם ואלו טיפים יש לכם למי שרוצה להתחיל.

ועוד משהו...

אין להתייחס לתוכן בפוסט הזה כייעוץ או כהמלצה. יש להפעיל שיקול דעת ולהימנע מפעולות העלולות לגרום נזק. האחריות היא עליכם! אתר קשורים לא אחראי למה שאתם עושים על סמך מידע שקראתם בו.


מצאתם טעות?

מצאתם טעות בכתבה? אתם חושבים שהיא לא מלאה? עזרו לנו לשפר את הערך. כתבו לנו

רוצים לכתוב תוכן לאתר?

יש לכם משהו להגיד? רוצים לכתוב על תחום שאתם אוהבים? מעוניינים לכתוב פוסט על חוויה אישית שעברתם? תהיו בקשר


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page