top of page
חיפוש

סשן אימפקט/ אימפקט פליי/ סשן הצלפות

סשן אימפקט פשוטו כמשמעו אימפקט=פגיעה, או מגע עוצמתי, וסשן הינו מרווח הזמן התממשות בהסכמה בין השתתפים

מאת דום אלי, bssmy.co.il



Jere Keys from San Francisco, USA, CC BY 2.0 <https://creativecommons.org/licenses/by/2.0>, via Wikimedia Commons
Jere Keys from San Francisco, USA, CC BY 2.0 <https://creativecommons.org/licenses/by/2.0>, via Wikimedia Commons

סשן אימפקט הוא אקט הכי נפוץ בהיבט של עולם הבדס"מ, הוא סשן שבעצם כולם יכולים לבצע ונגיש לביצוע, אם זה עם של ספאנקים עם היד, ועד אביזרים שונים כגון פלוגר, שוט פדאל או יכול להיות מה שנמצא מסביבנו כמו כף עץ מהמטבח.


וכך כסשן גופני ופיזי סזיפי גם לשולט/ת וגם לנשלט/ת הוא מאוד נגיש וביצועי לרוב הגוונים באוכלוסיה הבדס"מית, אם זה ב-ddlg כאבא הנותן סטירות לילדה בטוסיק כחינוך אנגלי, ועד המאלף הנותן מכות בגוף או בישבן לכלב או הכלבה המאולפת, ובדרך כלל רוב הזוגות או האנשים המתחברים לבדס"מ ישר יתקלו בנושא האימפקט פליי, והקישור שלו ושבו לעולם הבדס"מ.


"הפטיש מכה את המסמר הבולט" ביטוי יפני

היסטוריה של כאב ואימפקט

משחר ההיסטוריה ישנן עדויות לשימוש בעינוי הגוף כמנגנון הענשה דרך הצלפה או חבטה, אך יש גם עדויות לביטוי מיני של העינוי דרך הענקת כאב. החל מהמאה ה-14 יש דיווחים על אנשים שבחרו בעינוי באופן מעורר מינית. במוזיאון הבריטי קיים מיצג משנת 1600 של אישה מוצלפת למטרת עינוג על ידי גבר, ואין ספק שלמדו לקשר את הכאב לעוררות מינית מאוד מוקדם.


סאדיסטים ומזוכיסטים

המרקיז דה סאד, היה אריסטוקרט צרפתי ויש שיגידו אציל, סופר, או פילוסוף והיה מוכר מאוד בימיו בצרפת וגם כיום בימנו אנו. הוא נודע בעיקר בזכות סגנון חייו ותפישת עולמו הליברטינית ונכנס לכלא בעקבות מימוש פנטזיות התעללות אירוטית שלו בפרוצות, במשרתים, באשתו ובגיסתו, וגם בגלל שקרא תיגר על הכנסייה עם כתבים פורנוגרפיים ואירוטיים.


המונח סאדיזם - הפקת הנאה מגרימת סבל לזולת - קרוי על שמו ונטבע לראשונה על ידי הפסיכיאטר והסקסולוג ריכרד פון קראפט שכתב בהמשך את הספר המהולל Psychopathia Sexualis (פסיכופתיה מינית). ספר זה היה אחד הראשונים שעסקו ודנו בנושאים מיניים כמו הומוסקסואליות, העונג המיני הנשי והתחשבות במצבם הנפשי של עברייני מין בעת הבאתם למשפט, דבר שאז היה פורץ דרך. הספר נחשב לאחד הספרים המשפיעים ביותר על התפישה לגבי מיניות האדם, עד כדי כך שבמשך עשורים שימש הספר סמכות מקצועית בכל הנוגע למחלוקות בנושאים פסיכו-מיניים.


בבוא הזמן פסיכולוגים, פסיכיאטרים וסקסולוגים התמקצעו בכתביו. הפסיכולוג אריך פרום שדירג את הסאדיזם לשלושה סוגים ודרגות מקלות ועד הקשות למשל שליטה בזולת וגרימה לו לתלות והפיכתו למכשיר ביד השולט בו. ניצול ושימוש בזולת וגניבה ממנו, הן מבחינה פיזית וחומרית והן מבחינה רגשית ותבונית. פגיעה מכוונת בזולת מתוך רצון לגרום לו סבל, או לחזות בסבלו, שיכול להיות גופני אך יכול לעיתים רבות להיות גם נפשי כמו השפלה. פרום הוסיף שיש תלות של הסאדיסט באדם שבו הוא שולט. בלי הצד הנשלט חייו של הסאדיסט יהיו מרוקנים מאוד נפשית, והביא דוגמא למשל לסוג של יחסי תלות כמו בנישואים או בין הורים לילדים.


בבוא השנים ריכרד פון קראפט קרא את המושג מאזוכיזם על שמו של הסופר לאופולד פון זאכר-מאזוֹך שכתב ספרים על ההתנסות עם אשתו בכאב, השפלה ואכזריות. הספר הנמכר ביותר שלו "וונוס בפרווה" מתבסס על התנסויות של מאזוך עם אשתו.


"לראות פירושו להאמין, אך לחוש פירושו להיות בטוח." המרקיז דה סאד

הפיזיולוגיה של אימפקט

אז מה קורה לנו בגוף? כשיש לנו כאב נפשי ופיזי? תמיד תשמעו על אנדרופינים בכל הקשר של אימפקט פליי. אנדרופינים הם חומרים המצויים במוח ומופרשים מבלוטת המוח, ויש להם תפקיד חשוב במיגור ובשליטה על הכאב בגוף ועל התנהגות נפשית ריגשית. באימפקט פליי הם גורמים לתחושות של עונג ואופוריה.


האדרנלין משתחרר בגופנו מהתרגשות גופנית, פיזית ונפשית ועונג המוח משחרר וקסיטוצין (הורמון האהבה). הוא גורם לאמון, ביטחון וחיבה. בעזרת עירבוב עם דופמין, שעוזר עוד יותר לקשר עונג לכאב, וסרוטונין שעוזר לעבד את המידע בעזרת חלק רגשי במוחנו שנקרא האמיגדלה. האמיגדלה עוזר לווסת את הפעולות של מערכת ההורמונים ושל מערכת העצבים במוחנו בהקשרים ריגשיים, וגופניים.


יש מחקרים שיטענו שבעקבות ההיבט הפזיולוגי של בדס"מ, הוא מסייע לשפר את התקשורת, מגביר את האינטימיות בין בני הזוג, ומעודד נאמנות, הפחתת חרדות ומתח. ישנם מחקרים שמצביעים על כך שבדס"מ מסייע למצב נפשי יציב ושקט יותר.


הסכמה

הכל בהסכמה ובמודעות צלולה ומוחלטת של שני הצדדים.


סיכונים

יש איזורים בגוף שאסור לפגוע בהם ויש להימנע מלערב אותם באימפקט פליי. הדבר עלול לגרום לנזקים קשים ובלתי הפיכים לגוף. למשל שני צידי הגב, עצם הזנב, צידי האגן, עורף והגרון שם נמצאים בהתאמה הכליות, איזורים ריגשים בעמוד השדרה ועצבים רבים ורגישים. כמובן שיש איזורים כמו הפנים, שצריך להיזהר בהם.


בסשן אימפקט, על שלל גווניו, חייבת להיות תקשורת מלאה, מסודרת ומבוקרת, עד רמת מילת ותנועות ביטחון וכן תיכנון האפטר קאר. יש לשאוף ככל האפשר לסשן מתוכנן בקפידה ולייצר איזון של האימפקט על מנת לא לגרות איזור מסויים בצורה מאוד קשה וקשוחה.


יש להיות מודע למצבם הרפואי, פיזית ונפשית, של הצדדים המעורבים. תקשורת היא המפתח בכל אקט מיני, גופני, ריגשי ונפשי. הצד הנותן צריך לקרוא את הסיטואציה של הצד המקבל ולעצור את האקט במקרה שהוא רואה שיש התמסרות שיכולה לפגוע בצד המקבל.


מומלץ להתחיל באימפקט פליי עם הידיים. זה מסייע להרגיש את הצד המקבל באופן משמעותי יותר מאשר שימוש באביזרים נלווים.


הישבן הוא אחד הדברים שמושכים את רובנו לעשות סשן אימפקט ושריריי הישבן נחשבים לאיזור די בטוח להצליף בהם. חשוב לחמם אותם לפני, להתחיל בעצימות נמוכה ולהגביר את העוצמה באיטיות. כך יוצרים מודעות ומבססים תקשורת יציבה בתהליך.


אחרי אקט אחד או שניים תנסו להוסיף עוד אלמנטים שונים לתוך הפליי, שגיבירו את הגירוי של הצד המקבל, כמו כיסוי עיניים, אטבים, השקעה באווירה נירות ריחניים בשביל לעורר ולהתעורר, השפלה. חלק מסשן אימפקט לעיתים הוא הרעיון של הענשה, הצורך להעניש את הצד הנשלט עם גוון אירוטי שמוסיף למשמעת.


ואחרי שניסיתם עם הידיים, והרגשתם את הצד המקבל, אפשר להתחיל לחשוב על לקנות פלוגר או אביזר אחר. חשוב ללמוד את האביזר שרכשתם, להבין את התנועה שלו, לצפות בסרטונים ברשת, ללמוד איך לפגוע בנקודות שבאמת מכוונים אליהן, תנועת היד והמרפק והמרחק. יש מדריכים רבים ברשת לכל אביזר ואביזר.


אימונים

חשוב להתאמן, למשל על כריות, עם כל אביזר ועד כמה שאפשר לנסות לתפוס את רעיון הכוח הנותן והכוח המקבל. יש לתרגל עם כל אביזר ולהתרגל לפני שבכלל מתקדמים לסשן. אפשר גם להשתמש באביזרים הקיימים בבית כמו כף עץ ולנסות לשחק עם זה בזהירות. הכי חשוב הוא להיות מודע. להיות מודע לכח שלך ולכוח שבידך לעומת הצד המבקש לקבל, ולאביזר שבידך.


ישנם קהילות שלמות בתוך עולם הבדס"מ שעוסקות בהיבט של הענקת כאב ועולם הפלוגינג. יש אתרי מעריצים, אנשים שבונים פלוגרים טבעוניים או מיוחדים, דרגות ורמות שונות ומידע רב שניתן לצבור.


אביזרים לאימפקט פליי

בול-וייפ (Bullwhip) - שוט בעל זנב אחד, לרוב זנבו עשוי עור קלוע.


קיין (Cane) - מקל גמיש לרוב בעובי שונה שמעניק צריבה וחתך לעור.


קרופ (Crop) - שוט רכיבה על סוסים. שוט זה קצר, עשוי מקל גמיש העטוף בבד או עור ובקצהו ריבוע עור המשמש להלקאה.


דרסאג' (Dressage) - שוט המשמש לאילוף סוסים וארוך יותר מן הקרופ.


פלוגר (Flogger) - שוט ולו מס' זנבות.


פאדל (Paddle) - פיסת עץ רחבה הדומה לקצהו של משוט או עטופה בעור ומשמשת לספנקינג "חינוך אנגלי" כלי שמומלץ אך ורק למכות בישבן.


ספאנקר (Spanker) - רצועות גומי מחוברות יחדיו


תותחת/רשעון - רצועת עור צרה או רחבה המחוברת לידית קשיחה ומיועדת להצלפה על הישבן.


פאלאקה (Falaka) או באסטינדו (Bastinado) - מכשיר לקשירת רגליים לשם הצלפה בכפותיהם


עטיפה (Wrapping) - כאשר קצות הזנב/ות של השוט עוטפים את גוף/איבר הכנוע. עטיפה מעניקה כאב לא נעים/מגרה ומשאירה סימנים.


"בא לי להתנתק מהגוף ולגעת בנפש, בעזרת הכאב" כוחו של דום.



מדריכי וידאו

בקישור הבא תוכלו למצוא מדריכי וידאו באנגלית לסשן אימפקט




נכתב במקור ע"י דום אלי באתר bdsmy.co.il



שתפו אותנו מניסיונכם

מה דעתכם על משחקי שעווה חמה? הגיבו פה בסוף העמוד. אתם מוזמנים לשתף מניסיונכם ולכתוב טיפים נוספים. אם יש לכם תמונות, אתם יכולים להעלות אותם כאן (בהסכמת המצולמים והצלם כמובן).


ועוד משהו...

אין להתייחס לתוכן בפוסט הזה כייעוץ או כהמלצה. יש להפעיל שיקול דעת ולהימנע מפעולות העלולות לגרום נזק. האחריות היא עליכם! אתר קשורים לא אחראי למה שאתם עושים על סמך מידע שקראתם בו.


מצאתם טעות?

מצאתם טעות בכתבה? אתם חושבים שהיא לא מלאה? עזרו לנו לשפר את הערך. כתבו לנו

רוצים לכתוב תוכן לאתר?

יש לכם משהו להגיד? רוצים לכתוב על תחום שאתם אוהבים? מעוניינים לספר על חוויה שעברתם? תהיו בקשר

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page